Witamy na forum, jeśli czytasz tą wiadomość, to prawdopodobnie jesteś niezarejestrowany, lub niezalogowany. Zachęcamy do rejestracji i zapoznania się z naszą polityką prywatności.
REJESTRACJA





  • 1 głosów - średnia: 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[PORADNIK] Knight AOE




 
#1

[Obrazek: Flyff_Knight_by_colocoy.jpg]

Siemanko!

Zważając na coraz większą popularność postaci Knight'a AOE oraz zwiększającą się ilość osób odwiedzających forum postanowiłem napisać kompleksowy poradnik poruszający możliwie jak najwięcej kwestii związanych z grą powyższą postacią.

Wiedza zawarta w poniższym poradniku oparta jest na moich doświadczeniach, w związku z czym proszę nie traktować zawartych tutaj informacji, jako jedynych skutecznych i niezawodnych. Jednocześnie zaznaczam, że zdobywając doświadczenie bardzo często opierałem się na wiedzy innych (bardziej doświadczonych) graczy.

I. STATYSTYKI

W pierwszej kolejności chciałbym poruszyć temat rozdawania punktów statystyk. Istnieje kilka znanych i lubianych build'ów:

Full STA
  • STR: 15
  • STA: XXX
  • DEX: 15
  • INT: 15

Ogromna ilość punktów STA daje nam niemal wszystko czego potrzebujemy do gry naszym tankerem. Build polecany i przeważnie używany przez osoby, nie posiadające funduszy na rozwój swojej postaci. Build wykorzystywany często w end-game do tankowania uber-mega-pro-zabójczych bossów. O tym build'zie więcej nieco później.

Klasyka-klasyków
  • STR: XXX
  • STA: 120
  • DEX: 15
  • INT: 15

Dawniej podstawowy build dla Knighta, dziś raczej nieużywany, z racji niskiej skuteczności na wyższych level'ach. Pozwolę sobie potraktować tego klasyka po macoszemu i nie poświęcę mu zbyt dużo czasu.

Pure STA
  • STR: 70-120 (zależne od naszych funduszy, im mniej kasy, tym mniej punktów STR)
  • STA: XXX
  • DEX: 15
  • INT: 15

Moim zdaniem najlepszy możliwy build dla Knight'a, dzięki punktom zainwestowanym w Strengh mamy bardzo fajne obrażenia, a cała reszta zapakowana w Staminę uzupełnia nasze niezwykle cenne zaplecze defensywne.
O dziwo punkty, które wpakowaliśmy w STR nie umniejszają naszej j zdolności tankowania ogromnie-przesadzonych ilości stworów (dlaczego tak jest wyjaśnię później).

II. SKILL's

Panie i Panowie, ogłasza się wszem i wobec, następujące umiejętności, jakie każdy pro-Knight AOE powinien posiadać:

Skille Mercynar'ego
  • [Obrazek: Mercenary_Smite_Axe.png] Smite Axe - podstawowy skill
  • [Obrazek: Mercenary_Axe_Mastery.png] Axe Mastery - Podstawowy skill
  • [Obrazek: Mercenary_Empower_Weapon.png] Empower Weapon - bardzo przydatne

Skille Knight'a
  • [Obrazek: Knight_Guard.png] Guard – absolutny must-have
  • [Obrazek: Knight_Rage.png] Rage – absolutny must-have
  • [Obrazek: Knight_Power_Stomp.png] Power Stomp – nasz najlepszy uber-koksiarski skill AOE
  • [Obrazek: Knight_Pain_Reflection.png] Pain Reflection – podstawowy skill

III. Sety, Zbroje, jakkolwiek, ktokolwiek to zwie, ogólnie co ubierać, żeby ogarniać

Zważając na aktualną sytuację ekonomiczną w grze najlepszym rozwiązaniem będzie zrobić sobie awaki (Avakening) w Blue Secie. Zdecydowanie dobrym pomysłem jest zrobienie awaków w przedmiotach posiadających trochę DEF'a, w związku z czym polecam awakować itemy dla Knighta od poziomu 59 w górę.
Awaki awakami, ale czego nam potrzeba?
  • Helmet – oczywiście STA lub STR, w zależności od wybranego build'u (polecany tutaj Pure STA próbuje zrobić STA)
  • Suit – jak wyżej, z tą różnicą, że nie zaszkodzi również DEF
  • Gauntlets – cokolwiek byle nie na minus, najlepiej Attack Speed (przyspieszy to nieco zbieranie stworków)
  • Boots – prosta sprawa, HP lub DEF

Z tak zrobionym setem, ze spokojem dobiegamy do 105, lub jak komuś się tak podoba można próbować wyżej.

Dlaczego do 105?

Bo na 105 level'u mamy możliwość założenie super-pro-set'a.

Jakiego?
[Obrazek: images?q=tbn:ANd9GcRmFrz2-L7pdFUxcQeePot...nziFuhqFio]
Knighert/Knighz
(male/female)

To jest nasz obiekt westchnień, intencja naszych modlitw, przedmiot naszych marzeń...

Z tym set'em jesteśmy w stanie zwojować świat... Ale nie od razu...

Jak ktoś ma kasę, to wiadomo... Kupujemy wypasiony set i pomijamy czytanie tego punktu.

Dla tych, którzy z grą zaczynają swoją przygodę, pozostaje kupienie czystego setu, oraz samodzielne modyfikowanie go do upragnionego stanu.

Od czego zacząć modyfikacje naszego uzbrojenia? To pytanie zadaje sobie wielu młodych graczy.

Moim zdaniem najkorzystniej zrobić Set na +3, prawie nic nas to nie będzie kosztować i nie ma ryzyka straty cennych przedmiotów, a plusy jakieś są...

Następnie powinniśmy skupić się na zrobieniu dziurek w Suit'cie i wpakowani tam kart 7%, to może zająć nam trochę czasu, ale efekt będzie naprawdę konkretny.
Pytanie brzmi tylko jakie karty pakować w nasz secik? Otórz większość Knight'ów AOE umieszcza tam karty dodające 7% HP, i tego się trzymajmy. Są jeszcze karty dodające DEF'a, ale kwestię budowania postaci używając tych kart mam zamiar dopiero zbadać, jak wyniki będą sensowne, to na pewno opiszę=] (jeżeli ktoś ma jakieś info na temat Knight'a z kartami pod DEF'a to proszę się podzielić wiedzą).

Kiedy napakujemy nasz suit kartami do HP, a ilości naszego życia przekroczą wszelkie dopuszczalne normy, możemy zająć się wbijaniem naszego setu na konkretny plus. Na początek na +8, w późniejszych etapach gry, wraz z przypływem gotówki możemy rozwinąć set na +10.

IV. Broń

Czym będziemy masakrować niezliczone ilości potworów? Klasycznie jestem Knight'em walę z „Aksa”. Co prawda nie ta gra, ale zdanie jak najbardziej prawdziwe. Naszą bronią są ogromne, powolne, mrożące krew w żyłach naszych rywali dwuręczne topory!

Aktualnie wybór broni jest ogromny, mamy multum możliwości, ja poiszę tylko te najbardziej moim zdaniem prawilneJęzyk

Każdą broń, którą posiadamy dobrze zrobić sobie na +3 (poza Ultimate) oraz wbić dowolny element na +3.
Na 60 poziomie zakładamy sklepowy topór (można trochę pobawić się w Awakening), i latamy z nim do poziomu 75 level'u. Nie bwimy się w upgrade, bo raczej na naszym toporze za dużo nie zyskamy próbując go sprzedać, możemy go ewentualnie wbić na +3, jak mamy jakieś zbędne Sunstone'y.

Na 75 poziomie kupujemy [Obrazek: Lusaka%27s_Heavy_Axe.png] Lusaka Heavy Axe (absolutny must-have) i z tym toporem możemy ze spokojem biegać do 75M (Master). Nie bawimy się specjalnie w upgrade, bo będzie to ogromy wydatek, a na tym Axe nie zarobimy, bo jest Soul-Linked.
Na 75(M) poziomie mistrzowskim zaopatrujemy się w [Obrazek: Lusaka%27s_Heavy_Crystal_Axe.png] Lusaka Heavy Crystal Axe, z tą zabawką latamy tak długo, jak nam się tylko podoba, a przynajmniej do 120M.
Gdzie (120M) organizujemy sobie [Obrazek: Ancient_Two-Handed_Axe.gif] Ancient Two-Handed Axe i z tym cacuszkiem bawimy się, aż do końca naszych dni. To właśnie tutaj pakujemy nasze całe siano na upgrade (dziórki, +++, fuzje, Awakening).

V. Biżuteria

Jakimi błyskotkami przyozdobić nasze postacie? Sprawa jest bardzo prosta. Niezależnie, czy wybieramy Full STA, czy Pure STA, ta kombinacja jest dla nas najlepsza. Później można zainwestować w Champion Set'a.
  • Gore Necklace – z jak największym plusem
  • Plug Earring – stuk dwie, z jak największymi plusami
  • Stam Ring – sztuk dwie, z jak największymi plusami

VI. Game-play (jak grać, żeby wygrać)

Kilka sów, na temat tego jak dokładnie grać naszą uber-kox-postacią, aby exp leciał, jak należy, a drop wypełniał nasze kieszenie=D

Kiedy na 15 poziomie stajemy się Mercynarym i jesteśmy na najlepszej drodze do osiągnięcia wymarzonego statusu Knight'a, musimy wziąć pod uwagę kilka elementów. Jak rozdawać punkty statystyk, jakich skill'i używać, jak expić.

Full STA – kwestię statystyk powinna nam wyjaśniać sama nazwa, jednak dla niedomyślnych napiszę, że wszystkie punkty pakujemy w STA.

Pure STA – tutaj sprawa jest nieco bardziej skomplikowana, ponieważ na 65 poziomie musimy być gotowi, aby robić AOE (5 – 15 stworów się nie liczy), dlatego najpierw pakujemy wszystko w STA, aż osiągniemy łącznie 120 punktów w tej statystyce. Taki poziom STA umożliwi nam robienie bardzo fajnych AOE. Następnie pakujemy STR, aż do upragnionego poziomu (opisane w punkcie I).
Mamy już trochę DMG, w związku z czym trzeba podraspwać nasze UBER-TANKOWE staty pakując wszystko w STA.
Z racji tego, że pakujemy dużo punktów w STA na niskich poziomach, możemy mieć problem z biciem stworków z normal-attacku. Dlatego proponuję wyMAXować [Obrazek: Mercenary_Slash.png] Slash oraz [Obrazek: Mercenary_Keenwheel.png] Keenwheel, ustawiamy to na action-slocie, w kombinacji Slash i 5 razy Keenwheel. Za pomocą tego Combo, powinniśmy być w wstanie poradzić sobie ze wszystkimi stworami do 65 level'u.
Możemy również pawekować jakiś Vargant Set, tak aby możliwe było bicie stworów z normal attacku, i klepanie w ten sposób 65 poziomu.
Po 65 poziomie zaczynamy AOE, kupujemy pille, zabieramy RM'a, wybieramy spot, i lecimy z tematem. Zbieramy grupę stworów.
Tego ile ich zebrać wam nie powiem, zależne jest to od naszych umiejętności, ekwipunku oraz RM'a. Proponuję zacząć od około 20, i jak pójdzie sprawnie, próbować brać coraz więcej. Ilość stworów, przy której nasze HP zacznie spadać do niebezpiecznego poziomu, będzie naszym maximum.
Po zebraniu grupki stworów polecam uciec im na kilka kroków, użyć skilla [Obrazek: Knight_Guard.png] Guard, a następnie klepać z naszego ulubionego [Obrazek: Knight_Power_Stomp.png] Power Stomp'a.
Dlaczego [Obrazek: Knight_Guard.png] Guard'a wrzucamy tuż przed tym, jak zaczniemy bić? Ponieważ Guard ma bardzo krótki czas działania (około 20 sec.) w związku z czym, nie zdążymy w tym czasie zebrać AOE i jednocześnie go ubić.
Dodatkowym plusem odbiegnięcia na kilka kroków od mobków, jest to, ze nasz RM zdąży podleczyć nasz poziom HP do odpowiedniego poziomu.

VII. Buff'y

Jak wszystkim dobrze wiadomo, Knight AOE nie ma możliwości bicia stworów bez Ringmastera. Dobrze, jeżeli nasz RM wie jak nas buff'ować. Ze względu na to, że część naszch buffów jest o wiele bardziej przydatna niż niektóre buff'y RM'a, powinniśmy poinstruować naszego Healera, jakich buff'ów tak naprawdę potrzebujemy.
Z naszych buff'ów, używamy:
  • [Obrazek: Mercenary_Smite_Axe.png] Smite Axe
  • [Obrazek: Mercenary_Axe_Mastery.png] Axe Mastery
  • [Obrazek: Mercenary_Empower_Weapon.png] Empower Weapon
  • [Obrazek: Knight_Rage.png] Rage
  • [Obrazek: Knight_Pain_Reflection.png] Pain Reflection

Nasze buffy nieco zmniejszają naszemu RM'owi pole do popisu, z jego umiejętności wspomagających przydatne będą:
  • [Obrazek: Assist_Quick_Step.png] Quick Step
  • [Obrazek: Assist_Heap_Up.png] Heap-Up
  • [Obrazek: Assist_Beef_Up.png] Beef-Up
  • [Obrazek: Assist_Haste.png] Haste
  • [Obrazek: Assist_Cat%27s_Reflex.png] Cat's Reflex
  • [Obrazek: Ringmaster_Protect.png] Protect (później używamy tutaj [Obrazek: Knight_Special_Two-handed_Mastery.png] Special Tow-Handed Mastery)
Jak zapewne szybko policzyliście buff'ów jest 11, wiąże się to z tym, że jak wcześniej napisałem, tuż przed rozpoczęciem bicia mobków [Obrazek: Knight_Power_Stomp.png] Power Stompem, używamy [Obrazek: Knight_Guard.png] Guard'a.

VIII. Kilka słów dla przyszłych Knight'ów

Podsumowując powyższy poradnik, postać Knight'a AOE jest postacią prostą jak sznurek w kieszeni. Wybieramy build, dobijamy 65 poziom, robimy Awakening w Blue Secie. Klepiemy moby do 105, używając Guarda i self-buffów. Następnie kupujemy Knighert/Knighz Seta, i robimy z nim co tylko się da. Ot cała filozofia... Pozdrawiam, i życzę powodzenia!
Nick w grze: ZieloR



Odpowiedz




 
#2

Bardzo fajny poradnik wszystko spięte razem w piękną całość. Polecam jeszcze dorzucić 1 podpunkt o cloakach maskach i pecikach ^^
Pies który szczeka nie gryzie Uśmiech



Odpowiedz




 
#3

(08-27-2014, 16:00)pootop napisał(a):  Bardzo fajny poradnik wszystko spięte razem w piękną całość. Polecam jeszcze dorzucić 1 podpunkt o cloakach maskach i pecikach ^^

A spoko, jak będę miał wolną chwilę w najbliższym czasie, to coś wykombinuję =]
Nick w grze: ZieloR



Odpowiedz




 
#4

Pod koniec punktu 6 nie zamknales kwadratowego nawiasu przez co nie ma obrazka ; ).

Ładny poradnik!



Odpowiedz




 
#5

(08-28-2014, 01:59)DrewnianyKot napisał(a):  Pod koniec punktu 6 nie zamknales kwadratowego nawiasu przez co nie ma obrazka ; ).

Ładny poradnik!

Rzeczywiście! Problem w tym, że nie mogę edytować tego postu, bo wywala mi, że za dużo obrazków. Może któryś z moderatorów może to poprawić?
Nick w grze: ZieloR



Odpowiedz




 
#6

Też już próbowałem, niestety dokładnie ten sam błąd.
Miałem te same błędy przy moich poradnikach, dlatego ograniczałem ilość obrazków, a wstawiałem dużo linków do zewnętrznego serwera.
Per Aspera Ad Astra



Odpowiedz




 
#7

Ciak jak zawsze zjebał Duży uśmiech
Głupie limity :<
Pies który szczeka nie gryzie Uśmiech



Odpowiedz




 
#8

Normalnie edytowalem Uśmiech

Na limity jest obejscie: robisz post, a pod nim sam dajesz odpowiedź. Cel: szybsze ladowanie i mozliwosc podzialu tematu na strony.

(08-28-2014, 17:35)pootop napisał(a):  Ciak jak zawsze zjebał Duży uśmiech
Głupie limity :<




Odpowiedz


Facebook   Twitter   Reddit  


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości


  Styl © Ilistio/iAndrew  
Flyff.com.pl © Polskie tłumaczenie © 2007-2018 Polski Support MyBB
Silnik forum MyBB, © 2002-2018 MyBB Group.